predictii pentru 2011… by valaliks

 03/01/2011 

dragi tovarasi si prietini, stimati cititori, clienti, bai frate

2011 va fi un an excelent!

de ce? simplu… pentru ca eu cred asta… astfel:

1. piata imobiliara va continua sa scada… moderat… maxim 5 % si o scadere de 5 % e excelent… in primul rand pentru ca sunt necesare corectii ale investitorismului tembel din anii anteriori pe de alta parte variatiile abrupte fac rau la inima. In 2011 vor aparea mai multi cumparatori care inca vad in imobile o modalitate de investire si care s-au plictisit sa mai astepte prabusiri de preturi; mai trebuie mentionat ca ma amuza teribil cei care cred ca atatea imobile o sa execute bancile ca o sa se prabuseasca piata… this it is simply bull shit; in Romania sunt 7 mil de locuinte si 1 milion de credite imobiliare din care 90 % isi platesc ratele… nenorociata aia de suta de mii de locuinte – alminteri impresionant numar – o sa aiba fix efectul unei ragaieli… desigur ca piata imobiliara va mai scadea 10 ani de acum dar asta e de BINEEE!

2. exporturile vor creste in 2011 in special pe seama multinationalelor… mi-e lene sa dezvolt asa ca take it or leave it

3. consumul nu va mai scadea si asta va fi piesa de rezistenta in 2011

4. romanii vor calatorii in strainate mai mult in 2011 decat in 2009 sau 2010 ceea ce e un incontestabil semn de trai bun

5. barilul va ajunge la 100 USD si implicit se va scumpi benzina… romanii nu vor consuma mai putina benzina deci ce poate fi mai clar ca 2011 va fi mai bun… doar ne vom permite benzina mai scumpa

6. nu va da faliment nici o banca in Romania in 2011… I am fuckin’ sure of it; nu zic, ar fi posibile unele achizitii sau eventual fuziuni dar o sa fie un fenomen marginal chiar accidental ( maxim un caz de exemplu ) si oricum nu va avea efect pe piata

7. bancile vor da mai  multe credite in 2011 si cu costuri mai mici si numai pentru ca top managementul bancilor va creste presiune pe vanzare produse bancare; aici mentionez ca dupa parerea mea ar trebui ca minim 5000 de angajati sa paraseasca sistemul; net! desi mai aproape de realitate ar fi 10.000 de salariati si nici asa numarul nu e mare; nu stiu exact cat mai sunt(em) acum dar cred ca intre 65.000 si 70.000 de oameni…din care prea multi, mult prea multi in centralele bancilor

8. inflatia va fi intre 4 si 9 % … evident ca asta nu e o previziune plaja fiind foarte larga; ideea e ca de fapt nu conteaza… dar cu cat va fi mai mare cu atat mai bine… acum desigur ca deontologii imaculati care aspira la lumea ideala considera inflatia ceva rau de tot, totusi inflatia nu il va impiedica pe nici un roman sa munceasca dracului mai mult pentru bunastarea proprie; dar e greu cu munca

9. statistic Romania va inregistra crestere economica in 2011… dar la cat de depresivi si de paranoici sunt nepermis de multi romani si sa se dubleze salariile in euro cu inflatie zero in zona euro si tot o sa fie nemultumiti; eu sincer regret ca nu creste rata sinuciderilor…

10. cursul va termina anul sub 4.5 si foarte probabil sub nivelul din 31 martie 2011 (chiar daca ocazional va scoate capul peste nivelul asta); desigur cu conditia sa stea FMI-ul la masa cu noi; totusi cred ca avem sarmale bune; oricum o sa merg cu optimismul pana acolo incat o sa spun ca la 31 dec 2011 rata de schimb va fi sub 31 de 2010… chestia cu 4.5 e ca o centura de siguranta vorba unui filosof in viata :)

11. lumea nu se va schimba esential in 2011; si hulitul sistem financiar bancar isi va continua treaba ca si pana acum

12. se va vorbi enorm de falimentul statelor sau al oraselor; atat… se va vorbi… orice datorie importanta ca si cuantum care va fi scadenta in 2011 si referitor la care va exista suspiciunea ca nu se va putea plati (fie ca e a unui stat, oras, etc) cel mai probabil se va reesalona/rescadenta; eventualele exceptii nu vor produce NICI UN FEL de turbulente… desigur ca dobanzile vor creste dar asta pentru ca cel care da banii simte ca poate lua mai multa dobanda caci daca chiar ar simti ca nu-si va mai lua banii inapoi nu ar imprumuta indiferent de dobanda; dealtfel nicio banca nu doreste realmete sa i se ramburseze creditele ci sa-si ia dobanda…. sucks isn’t it? oricum vremea banilor ieftini nu a apus… e doar din click treaba…

13. in mod normal dow jones ar trebui sa inregistreze o corectie cat de curand si eventual sa-si revina pana in toamna… bursa noastra mioritica va creste, trasa de banci, evident… deci cumparati BRD (observati totusi ca e predictia numarul 13)

14. o sa creasca numarul utilizatorilor de internet banking pentru ca tot mai multi clienti de banci isi vor da seama ca nu e asa rau sa-ti platesti utilitatile de acasa, comod… in afara de dl Dogaru desigur

15. unii bloggeri, ocazional apocaliptici vor continua sa-mi modereze comentariile si in 2011 din simplul motiv ca nu suporta nici sa fie contrazisi in prezicerile lor depresivo-pesimiste si nici luati peste picior… i dont care or mind either way…

pseudorealismul apocaliptic este noua religie a lumii…
si adeptii ei… niste diafani penibili

si nu in ultimul rand o mentiune: oamenii sunt de doua feluri: optimisti si pesimisti… si in ciuda a ceea ce cred unii pesimisti, nu exista varianta intermediara de realisti… asta e una dintre putinele situatii in care ori e alba ori e neagra… dar cel mai important e ca optimismul sau pesimismul NU depind de ceea ce se intampla in exteriorul nostru ci de felul in care fiecare dintre noi gandeste, simte, cugeta, percepe ceea ce ce se intampla, etc … filosofica treaba dar cei care vad viitorul negru au o problema, ei , nu viitorul si pesimismul unora nu releva decat cel mult lipsa lor de perspectiva nu neaparat un viitor negru.

unii zic ca 2011 va fi un an volatil… ii cred… dar asta nu poate insemna decat si vesti bune; despre wikileaks sau despre politicienii nostri nimic pentru 2011… prea derizorii subiecte

inchei cu deja traditionalul: fiti optimisti, e gratis!

dar o sa scriu niste predictii pentru 2011 pe care nici eu nu le cred

27 Responses to “predictii pentru 2011… by valaliks”

  1. Akhenaton says:

    dar o sa scriu niste predictii pentru 2011 pe care nici eu nu le cred

    Adica astea scrise acum le-ai crezut? E o gluma, nu?
    Sunt de partea D-lui Dogaru, ca tot l-ai pomenit, la internet bancar. Insa poate ma convingi sa iau un credit … sau macar sa-mi fac un card de credit …

    Si DA mi-au placut predictiile tale, sper sa te vad si la vartelnita sa vrajesti viitorul, ca sa fie si adevarate :D

    Inchei urandu-ti LA MULTI ANI plini de optimism molipsitor, sa radem cu pofta, profitand de binefacerile acestei terapii asupra sanatatii, sanatate pe care ti-o doresc infloritoare.

  2. vala says:

    Akhenaton

    :)
    multumesc de urari… asemenea!

    in predictiile de mai sus cred cu tarie deci noteaza-le

    ai putea sa-iti faci un card de credit… iti recomand cele fara dobanda gen Credit Europe Bank ( http://www.cardavantaj.ro ) sau Garanti ( http://www.bonuscard.ro ); nu platesti dobanda sau comisioane ( in afara de cel de emitere :) ) ca sa sprijinim si bancile din afara lui top ten pentru a avea, nu-i asa, o piata bancara transparenta si concurentiala

    atentie!! fara dobanda pe toata perioada nu doar cu gratie la dobanda cum ofera alte 7 banci
    (si ca sa fie treaba clara pana la capat carduri de genul asta mai au si Alpha Bank si Raiffeisen)

  3. “nenorociata aia de suta de mii de locuinte – alminteri impresionant numar – o sa aiba fix efectul unei ragaieli”

    Mai greu e cand executi o cloaca pe filiala de judet de vreo 11 luni si executarea… treneaza. :D

    Da’ lasi un plus minus 5%. :P

    Sistemul financiar bancar isi va continua treaba ca si pana acum… pe spinarea cretinacilor… pana la finalizarea contractelor. :D

  4. vala says:

    AC

    am zis minus 5 % … asta e clar
    si in 2012 la fel… sper

    executarea nu treneaza la cloace ci la terenuri… acolo e silentio stampa
    cloacele se dau cel mult la a treia sau a patra licitatie ceea ce e absolut rezonabil

    la aia cu spinarea… well, I am sorry… nu e de la criza … asa s-ar fi desfasurat lucrurile anyway

  5. Akhenaton says:

    Ca sa ma convingi e musai sa-mi spui ce pot face cu un card de credit si nu pot face cu cash … ceva de care am nevoie. Daca e sa-mi astampar nevoile bazale bancnotele din portofel sunt arhisuficiente.
    Eu nu am cultura bancara, mi-s mai din popor (taran suna peiorativ), si inca mai cred ca banii se tin la purtator, eventual intr-un cont bancar eventual cu capitalizare, cand sunt mai multi decat poti cara cu tine in siguranta.
    Si mai cred ca e bine sa te intinzi numai cat iti e plapuma, iar in viziunea mea sa cheltui numai cat am produs (economisit) deja.

    AC te contreaza tare … bine. Pare un meci echilibrat. ;)

  6. vala says:

    Akhenaton

    - castigi bonus la cumparaturi
    - nu platesti toti banii deodata chiar daca ii ai… ii ti in depozit si primesti dobanda

    profitul poate nu e mare dar e calculabil…
    asta ca sa nu mai vorbesc ca in general oamenii nu au tot timpul cashul necesar achizitiilor pe care le doresc deci o plata in rate fara dobanda poate fi helpfull

    dar acu’ in timp ce-ti scriu raspunsul ma gandesc sa scriu o postare de genul: ” de ce am avea nevoie de vreun produs bancar?”…

    in ceea ce-l priveste pe AC… as putea sa parafrazez o zicala celebra: “nu mor bancherii cand vor clientii”

  7. niste imo celebri… spuneau la fel. :D

  8. vala says:

    care-s aia?

    nu de alta da’ sa-mi cunosc concurenta :)

  9. Akhenaton says:

    in ceea ce-l priveste pe AC… as putea sa parafrazez o zicala celebra: “nu mor bancherii cand vor clientii”

    Mai e mult pana departe si nu spune HOP pana n-ai trecut parleazul. Dupa 20 de ani se va vedea cine a rezistat si cine nu.

    In ceea ce priveste cardul il pastrez doar pe cel de debit, e suficient. Iar cand voi dori ceva si n-am cash-ul necesar, exersez rabdarea aceasta virtute, prea putin exersata in Romania de azi.. :)
    Altfel imi plac oamenii optimisti.

  10. bucuresci says:

    Salutare
    - va scadea cu 5% pretul sau volumul tranzactiilor imobiliare?
    - exportul nu poate creste pe seama multinationalelor, sau nu in Romania, de vreme ce cateva dintre ele s-au mutat la vecini; nu astept rapsuns aici
    - e posibil ca acel consum general sa nu mai scada, totusi cei din electrocasnice cred ca vor suferi in continuare scaderi abrupte, cei din hight tech (mobile, TV,laptop) nu.
    - vreau un reason pentru cresterea calatoriilor
    -nu vor falimenta banci, normal ca nu e voie si nu sunt bani pentru deponenti, dar multi incompetenti vor ramane in sistem, fiindca vor pleca negrisorii fara pile.
    - vezi ca BT are centrala la Cluj, nu la Bucuresti
    - inflatia nu conteaza , e corect, dar nu cred ca sa apuc ziua cand vei munci tu putin mai mult, fiindca va trebui sa lasi naibii blogul si nu poti face asta, dar cum spuneam, vei ramane in sistem :)
    - predictia cursului euro l-ai nimerit ca e simplu, spune-mi despre cursul dolarului, acolo o sa ma conving de competenta :P
    - nu cred in ce zici tu la (11), cred in 20(11) care va schimba toata roata financiara: sa vedem cum!

  11. vala says:

    Akhenaton

    da stiu ca pesimistii au nevoie de minim 20 de ani (neintrerupti) de stiri bune pentru a nu mai avea gura punga… totusi tu o sa te prinzi mult mai repede… ca nu se prabuseste lumea asa cum o stim…

    bucuresci

    - pretul mediu va scadea; numarul tranzactiilor va creste
    - ba da va creste… cele mutate la vecini se vor compensa cu cele care vor veni… te inseli daca chiar crezi la vecini e taram de basm… totusi compensarile astea nu vor face diferenta… ci cresterile celor existente si FORD va fi surpriza anului
    - pe anumite segmente o sa fie cresteri pe consum care vor compensa cu varf si indesat eventualele scaderi de pe altele; recorduri de cresteri vor inregistra materialele pentru finisaje interioare dar urmareste si vanzarile de televizoare 3D… romanii sunt niste oameni deosebiti.
    - cresterea optimismului…
    - fals… managementul bancilor va dori in 2011 performanta mai mult decat in anul de referinta 2007, deci mai subtire cu pilele… dar intradevar selectia de personal va mai dura ani buni
    - care e treaba cu BT-ul? stiu unde are sediul: ( http://www.bnro.ro/files/d/RegistreBNR/InstitCredit/ban1_raport.html )
    - sunt foarte eficient!… multumesc… oricum iti doresc viata lunga… poate cine stie, apuci… asta ca sa nu mai vorbim ca poate parasesc sistemul; nu de alta da’ ma gandesc de mult sa-mi fac o gogoserie… dintr-un anume punct de vedere raman in bransa :)
    - de ce te preocupa dolarul?… chiar nu-ti afecteaza viata de zi cu zi…da’ oricum nimerirea unei predictii nu e neaparat o dovada de competenta
    - stiu ca nu crezi… de asta am si facut postarea asta… dar vorba ta: sa vedem…

  12. Akhenaton says:

    totusi tu o sa te prinzi mult mai repede

    in urmatorii 3-4 ani leul va testa din nou nivelul de 3.1

    Dupa predictii pentru un an, vad ca te simti pe valul clarviziunii :)
    Cu ratiunea mi-ar placea si mai ca ti-as da dreptate, ce ma fac cu intuitia, care mie imi spune ca de fapt tu doar vrei sa “inoti contra curentului”?
    Petrolul are pretul stabilit in dolari, iar acest lucru vrei, nu vrei ne influienteaza, nu? Asa ca o predictie pentru dolar ne-ar prinde bine …. macar de amuzament, ca oricum nu schimbam noi trendul de aici. Pentru cei cu credite in franci elvetieni, ce vesti din viitor poti sa le oferi, intra in incapacitate de plata, ori ba?

  13. vala says:

    Akhenaton

    o sa-mi schimb blogul in http://www.mamaomida.ro :)

    cu dolarul hai sa calculam: euro va fi 4.1 si la un raport de 1:1 atat va fi si dolarul dar dupa cum am spus la punctul 5 romanii oricum isi vor permite benzina deci nu conteaza; la un raport de 1:2 dolarul va fi 2.05 deci e ca si cand va fi la superoferta
    pe de alta parte daca raportul va merge spre 1:1 euro va cobori sub 4 deci nu vom vedea dolarul peste 4 indiferent de raport… asa ca relexeaza-te … iar un dolar in intervalul 3.5 – 4 nu va avea nici un efect notabil asupra poporului ales – adica noi

    referitor la CHF… e o moneda de refugiu deci va reflecta sentimente si cum 2011 va fi mai bun ar trebui sa se aplatizeze curba de crestere… ba chiar sa traga o corectie
    deci cei cu credite in CHF nu vor intra in incapacitate de plata … pe de alta parte 2011 va fi mai volatil caci va fi o lupta a sentimentelor asa pentru cei cu credite in CHF dar cu probleme cardiace va fi mai greu digerabil anul; pentru linistea lor recomand sa ceara conversia in euro, bancile vor fi receptive desi va fi o treaba complicata din cauza valorii garantiilor

    PS hai sa ma risc si cu o predictie la dolar: va termina 2011 sub 3.5 lei… vrei mai precis?

  14. a says:

    “in Romania sunt 7 mil de locuinte si 1 milion de credite imobiliare din care 90 % isi platesc ratele… nenorociata aia de suta de mii de locuinte – alminteri impresionant numar – o sa aiba fix efectul unei ragaieli”

    Cred ca mai degraba conteaza cate sunt in mediu rural – adica vreo 4 mil (http://www.infotravelromania.ro/recensamant.html) – pentru ca acolo banuiesc ca-s marile probleme in achitarea ratelor la credite; si din aceste 4 mil. de gospodarii din mediu urban, cate sunt in orasele mari (acolo unde au fost preturile mult prea exagerate si mai sunt inca) ? Cred totusi ca “ragaiala” este ceva mai serioasa decat o prezinti tu.

  15. … si promiti ca dupa boboteaza nu mai bei, da? :D

  16. a says:

    Corectie: Cred ca mai degraba conteaza cate sunt in mediu urban :) ……. etc etc

  17. vala says:

    AC

    deci pana la boboteaza e liber la optimism nemarginit?
    ok!
    bag pana atunci niste predictii in care nici eu nu cred si dup-aia va trebui sa venim un pic si pe pamant

  18. vala says:

    a

    optimismul nu e neaparat un defect sau o calitate ci o stare de spirit

    deci cu suta de mii de locuinte ramane cum cum am stabilit

  19. bucuresci says:

    Vala, da voi chiar nu aveti nici un client acolo? plictiseala e maxima, asa-i? :D
    Am prins cu toti ideile tale : banci nu vor falimenta, imobiliarele sunt la minim, euro 3,1 doar tu nu ai prins singura noastra idee : ca nu veti mai putea scuipa pe client ca pana acum si asta pentru voi e Iadul :) In plus ca ciclul de 82 de ani revine!

  20. vala says:

    bucuresci

    explica-mi un lucru: ce te doare ce facem noi? iar in ceea ce ma priveste ti-am spus: sunt foarte eficient
    si nu… nu ai prins ideile: imobiliarele nu sunt la minim si e posibil ca unele banci sa falimenteze…candva… ideea pe care as fi vrut s-o intelegi este: si ce daca ?? e de bine

    iar asta cu scuipatul e regretabila de-a dreptul… intotdeauna m-am purtat exemplar cu toti clientii! :) si mi-as dori doar clienti ca tine: responsabili!
    si daca tot faci referiri la munca mea spune-mi tu cu ce ocupi?

    PS mai am si pauze din munca… legale

  21. bucuresci says:

    11.In legatura cu dolarul, ma intereseaza fiindca combustibilii si gazul au ceva legatura cu el.

    20. Aici am gresit, dar tinand cont ca toata ziua esti pe bloguri, nu mai intelegeam de ce te laudai cu managementul strain superior. Ma bucur ca respecti clientii.
    Nu-ti pot preciza unde, dar fac un control al costurilor.

  22. vala says:

    control al costurilor zici… suna occidental…sper ca nu e accidental

    da’ acu’ ca ma gandesc mai bine: ma intrebi daca am clienti, zici ca-s pe bloguri toata ziua, ca “multi incompetenti vor ramane in sistem, fiindca vor pleca negrisorii fara pile”… ma tu esti de la resurse umane :)

  23. gheorghe says:

    Mey, diferenta dintre pesimisti si optimisti e ca pesimistii tre sa consume varii substante ca sa scoata chestii gen articolul asta, pe cand optimistilor le vine natural.

  24. Bune predictii! Cred ca sunt sustenabile. As fi si mai optimist pe leu – 4.1 – 4.2 EUR/RON, pe baza unor dobanzi bancare totusi mari si a scaderii aversiunii la risc, care pot aduce bani noi in Romania.
    Pe Dow Jones nu stiu daca putem sa vorbim de corectii semnificative in viitorul apropiat, datele anuale ale companiilor vor fi bune, probabil la fel si pe Q1. Totul e legat de stirile macroeconomice.

  25. i-conomics says:

    As fi preferat o lista mai scurta de predictii.. 4-5… si ai multa substantiere a predictiilor….

    Nu sunt de acord cu afirmatiile tale asupra inflatiei.. oricum aici ai un mare conflict de interes.. fara inflatie multi angajatti la banci nu ar mai avea servici…

  26. vala says:

    IE

    dupa cum am spus nu-mai-stiu-pe-unde predictiile mele nu se bazeaza pe vreun calcul ci pe feeling…
    pe de o parte pentru ca nu se pot calcula si pe de alta parte criza asta ar trebui sa arate printre altele ca rezultatele trecutului sunt departe de a constitui o premisa pentru viitor… toate analizele tehnice pe grafice au fost facute varza la sfasitul lui 2008…

    si toti apocalipticii de doi lei care prevestesc sfarsituri peste sfarsituri fac acum aceeasi greseala … extrapoleaza ultimii doi ani … si mama ce rau va fi … GRESIT tati! eu sunt convins ca n-o sa mai putem de bine :)

    referitor la conflicul de interese… ma lasa rece… legatura intre angajatii din banci si inflatie este ca si legatura dintre pinguini si doctrina PSD

    repet: inflatia in Romania in 2011 va fi intre 4 si 9 %… punem pariu ?

  27. miha says:

    Pot sa spun doar vorba marelui poet Cotoila: http://exposederotica.ro/0ror4k4j_vIDeocHAt.jpg/ :) )

Copyright © 2009 vala.ro
Membri
Termeni si conditii