Politica de Retur
Conform O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative , „Inainte de expirarea perioadei de retragere, Consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fara a fi nevoit sa justifice decizia de retragere si fara a suporta alte costuri decat cele prevazute la art.13 alin.(3) si art.14 , in termen de 14 zile calendaristice incepand cu ziua in care intra in posesia fizica a produsului. Cheltuielile de returnare sunt suportate de consumator.„
Contravaloarea produselor returnate se virează imediat după ce intrăm în posesia acestor produse și ne asigurăm de integritatatea lor. Pentru returnare este necesar ca produsele să fie intacte și nefolosite. Ne poți anunța atât prin email, cât și telefonic de dorința ta de a returna parțial sau total o comandă. Vom răspunde în maximum 3 zile lucrătoare.
Rambursarea sumelor se va face în cel mult 14 zile de la data acceptării returului de către VALA EVOLUTION SRL.
Conditiile referitoare la produsul returnat:
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:
- Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;
- Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport.
- De asemenea, trebuie să păstrezi integritatea documentelor însoţitoare.
- Pentru a putea soluţiona cât mai repede cererea ta de restituire, îți recomandăm să rambursezi produsele prin intermediul unei firme de curierat (ex: DPD, FAN Courier, Urgent-Cargus, Sameday, GLS), nu prin intermediul Poştei Române.
Puteti alege si optiunea de înlocuire a produsului returnat cu un altul disponibil pe stoc. În cazul în care doriti înlocuirea produsului returnat cu un altul disponibil pe stoc, cheltuielile cu returul vor fi suportate de catre client, iar cele cu livrarea noului produs vor fi suportate de noi. Înlocuirea cu un produs cu o valoare mai mare presupune plata diferenţei prin ramburs la primirea coletului. Rambursarea contravalorii produsului returnat se va face în cel mult 14 de zile calendaristice prin transfer bancar în contul IBAN specificat în formularul de retur de catre client.
Dacă produsul pe care îl doriti la schimb este mai scump decât cel pe care l-ati returnat, va vom emite o factură ca dvs. să puteti transfera diferența de bani în contul nostru bancar. Va vom trimite coletul numai după ce plata a fost procesată.
In caz ca sa livrat alt produs decât cel comandat sau un produs ce prezintă defecte, va rugam, sa contactati în maxim 48 de ore echipa Vala Evolution SRL, Telefon 0730 573 600 sau prin e-mail office@vala.ro, pentru a reclama această situaţie şi ne vom asigura ca produsul să fie înlocuit cu un produs nou sau că banii vor fi rambursați în cel mai scurt timp. Costurile de retur şi de transport pentru produsul înlocuitor, dacă este cazul, sunt suportate de către noi. Pentru produsele ale căror colete prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, vă recomandăm să refuzaţi recepţia lor si sa intocmiti un proces verbal de neconformitate in prezenta agentului de curierat.
Categorii de produse cu condiții speciale de retur
Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de consumator:
– Castile in ear – nu pot fi returnate din motive de protecţie a sanatatii sau din motive de igiena. Acestea se pot returna doar daca nu au fost desigilate.
– Folii teflon de gratar/Folie de gratar teflon PTFE, Cook Time, tip plasa/Folii teflon aragaz – nu pot fi returnate din motive de protecţie a sanatatii sau din motive de igiena. Acestea se pot returna doar daca nu au fost desigilate.
– Covoras silicon alimentar pentru bucatarie/Covoras de copt – nu pot fi returnate din motive de protecţie a sanatatii sau din motive de igiena. Acestea se pot returna doar daca nu au fost desigilate.
Expeditorul raspunde cu privire la corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB), cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului (se recomanda folosirea elementelor de siguranta, ex: poliester, carton, folie bule de aer, etc. ). De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii, formei si naturii continutului, cat si modului si duratei transportului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive, putând fi, dupa caz, din cutii de carton, placaj, lemn, plastic umplut cu polistiren.
Termenul de analizare al unei solicitari de retragere din contract poate varia intre 1 – 14 zile de la receptia produsului dar nu va depasi termenul legal de rambursare a contravalorii in conformitate cu legislatia in vigoare.
Cine plateste transportul de retur?
Optiunea privind modalitatea de returnare a produselor catre Vala Evolution, apartine in totalitate clientului, care va suporta in mod direct pretul transportului de retur, in functie de preturile practicate de operatorul ales. Vala Evolution nu accepta primirea coletelor trimise cu ramburs. In cazul in care clientul returneaza produsele, cu plata transportului la destinatar (in speta, societatea Vala Evolution S.R.L.), aceasta din urma isi rezerva dreptul de a refuza primirea coletului/coletelor, sau de a retine contravaloarea transportului achitat, din soldul datorat clientului, in cazul in care sunt indeplinite conditiile de acceptare a returului.
Returnarile prin curierat rapid nu se vor face cu ramburs.
Returnarea contravalorii produselor
Returnarea contravalorii produselor acceptate de Vala Evolution ca retur, se va face in termen de maxim 14 zile calendaristice de la data denuntarii contractului de catre cumparator, fara a-i fi solicitate acestuia din urma alte cheltuieli aferente rambursarii sumelor.
Vala Evolution va returna banii achitati de cumparator printr-una dintre urmatoarele modalitati:
•Virament bancar: din contul Vala Evolution SRL in contul clientului (24-48 ore de la procesarea platii);
In vederea evitarii refuzului coletelor deteriorate si pentru verificarea integritatii produselor si accesoriilor, recomandam ca returul sa se faca cu posibilitatea verificarii coletului la receptie.
In situatia in care coletul prezinta suspiciunea deteriorarii si nu poate fi verificat in prezenta agentului de curierat (in lipsa optiunii de verificare colet) avesta va fi returnat, urmand a fi recuperat de la domiciliul clientului pe costul operatorului, ulterior va fi incheiat procesul de constatare in prezenta agentului de livrare.
Pentru a solicita eventualele despagubiri de la firma de curierat puteti verificati integritatea produsului returnat in prezenta agentului de curierat si va recomandam sa solicitati incheierea unui proces verbal de constatare.
Atenție! Nu primim retururi cu ramburs!